Mariners en ingenieurs om aan staking te begin | IOL Nuus

Please log in or register to like posts.
Nuus

Die Durban-hawe en verskeie ander binne die land kan deur 'n arbeidsgeskil geraak word, met 'n staking teen Donderdag. Lêerfoto deur Leon Lestrade / African News Agency (ANA) .DURBAN – Mariene vlieëniers, sleepbom-meesters en mariene ingenieursbeamptes by die hawens van Suid-Afrika is besig om Donderdag om 06:00 te staak. Die Suid-Afrikaanse Vervoer- en Verwante Werkersunie (Satawu) het Dinsdag gister gesê die staking sal 'n totale afsluiting van die land se hawens sien. Die vakbond, wat 'n stakingsertifikaat bekom het, het gesê dit het die nywerheidsaksie aangevoer om te protesteer teen wat dit genoem het teen die salarisverskil tussen swart en wit mariniers by Transnet Port Authority (TNPA). “Wit mariners trek hoër salarisse as hul swart eweknieë, selfs as hulle minder ondervinding het,” het Zawele-woordvoerder, Zanele Sabela, gesê. Diegene wat staak, sal die mans en vroue insluit wat verantwoordelik is om skepe veilig in en uit die hawe te bring, insluitend by Durban, Richardsbaai, Kaapstad, Port Elizabeth, Saldanhabaai, Mosselbaai en Oos-Londen. “Die marinersvaardighede-stel is sodanig dat sy onttrekking tot 'n totale afsluiting by alle hawens sal lei,” het Sabela gesê. Maar die Transnet-beamptes het Dinsdag gesê dit het planne in plek om ontwrigtings te verminder indien die staking voortgegaan het. Hulle het gereageer op 'n vraag wat van die vloer af opgestel is tydens 'n Padkonsultiewe-komitee se paaievergadering in Durban. Amptenare is ook gevra vir 'n aantal hawens wat na bewering buite werking gestel is. Tshwaelo Matlhape, hoofbestuurder van TNPA in Durban, het gesê sy sleepbote was tans normaalweg, sonder om die dienste te ontwrig. Die vlieënierbote was Maandag vir drie uur buite werking toe 'n mens kortliks afgebreek het terwyl die ander nog in die droogdok was vir 'n diens. Matlhape het gesê vier sleepbote het Dinsdag gewerk, terwyl 'n vyfde nie gebruik kon word nie omdat drie sleepbemanningspanne afwesig was. Hy het gesê dit is onduidelik of daar 'n verband bestaan ​​tussen die afwesigheid en die bedreigde staking, maar het gesê dit het geen vertragings tot bedrywighede in die land se belangrikste hawe veroorsaak nie. In 'n verklaring later Dinsdag het TNPA gesê die bedreigde staking was die gevolg van 'n “onopgeloste geskil van gemeenskaplike belang wat bestaan ​​tussen TNPA-mariniers wat lede van SATAWU en TNPA is.” “Ons het die impak van die staking beoordeel en ons gebeurlikheidsmaatreëls geaktiveer, alhoewel ons sakevolgtuksies. Ons sal ons kliënte voortdurend opdateer en direk met hulle aangaan oor verskepingsaangeleenthede om sodoende minimale ontwrigting van hawebedrywighede te verseker, “het Nozipho Mdawe, uitvoerende hoof van TNPA, gesê. Nog 'n senior Transnet-beampte, wat gevra het om nie te noem nie, het gesê die hawe-owerheid het nog steeds probeer om 'n ooreenkoms met die unie te bereik. 'N Besigheidskontinuiteitsplan was in plek en hoewel “jy nooit weet nie”, het Transnet verwag dat die impak van die staking minimaal sal wees, het die beampte gesê. “Ons het ons diensverskaffers gekontak om in stand te hou om te help indien nodig.” Satawu het gesê die hawe-owerheid het die vakbond gevra om die nywerheidsaksie uit te skakel sodat hulle kon praat. “Die partye het twee robuuste vergaderings gehad, maar kon nie 'n bevredigende ooreenkoms bereik nie, ondanks die feit dat die maatskappy toegelaat word om teenstrydighede oor alle afdelings te betaal,” het Sabela gesê. Sy het gesê Satawu het toe gevra dat 'n neutrale party opdrag ontvang om ondersoek te doen en aanbevelings te maak, “maar die bestuur het die versoek geweier.” “Ons lede is oortuig dat die werkgewer nie omgee dat hulle 25 jaar in demokrasie oorweeg nie, maar die hawe-owerheid implementeer steeds apartheidstyl betaalskale,” het Sabela gesê. Sy het gewaarsku dat die staking op 3 Junie verhef sal word, met alle Satawu-lede by die hawe-owerheid-downing-gereedskap indien die bestuur nie sinvol aan die tafel kon kom nie. Sowat 160 mariners en ingenieurs sal na verwagting Donderdag staak, het Sabela gesê. Die mariniers beweeg gemiddeld drie skepe per twee-uur interval. Die vaartuie het veertien goedere ter waarde van miljoene rande, wat die potensiële verlies as gevolg van die staking teen miljarde rand veroorsaak. Die hawe-reguleerder van Suid-Afrika se hoof uitvoerende beampte, Mahesh Fakir, het aan die padvertoning gesê dat die reguleerder sou wees om die koste van enige verlore besigheid wat voortspruit uit die staking, aan hawe gebruikers in die vorm van verhoogde tariewe te oorskry. Die roadshow is gehou om hawe gebruikers by te werk en hul standpunte oor ontwikkelings- en kapitaalbestedingsplanne en haweprestasie en -doeltreffendheid te soek. African News Agency (ANA)

Share this page to Telegram

Reactions

0
0
0
0
0
0
Already reacted for this post.

Reactions

Nobody liked ?

Leave a Reply

Your email address will not be published.