Nuus24.com | Swak aanspreeklikheid agter die agteruitgang van skole se infrastruktuu

Please log in or register to like posts.
Nuus
Nuus24.com | Swak aanspreeklikheid agter die agteruitgang van skole se infrastruktuu

2018-10-28 09:00 Christine BothaReklike ervarings waarin die grootheid van “onreëlmatige” en “vrugtelose en verkwistende” uitgawes aangegaan deur divulge departemente het die finale publieke numb verlaat. Volgens die media ervaar die Ouditeur-Tradisionele (AG) van Suid Afrika is nie meer verleng in die verlede wat in die Parlement geloods is dat die verkondiging se “vrugtelose en verkwistende uitgawes “beskryf as” uitgawes wat tevergeefs gemaak is en sou weg gehou word as realistiese sorg uitgeoefen is ” het met 200% toegeneem, van eties onder R1 miljard binne die ou finansiële driehonderd vyf en sestig dae tot R2,5 miljard. Hierdie breuk van beduidende bates manifesteer ook binne die geouditeerde finansiële state van die Afdeling Tradisionele Onderwys (DBE). In ooreenstemming met die AG se dokument, binne die DBE se 2017/18 jaarlikse dokument, is die DBE se “onreëlmatige uitgawes “- ongetwyfeld uitgawes aangegaan in stryd met wetgewing – beloop R154,478m binne die 2017/18 finansiële driehonderd vyf en sestig dae. hierdie, In stryd met die AG se dokument blyk dit om hoofsaaklik te wees as gevolg van die verskaffingsketting prosesse word nie meer gevolg nie. Sentraal in hierdie frustrasie is die waarheid dat die uitgestorwe ketting van aanspreeklikheid in die verskaffer voorsien van ‘n baie kritiese aspek van toegang tot gereelde Onderwys, veral infrastruktuur, blyk te wees ‘n bekende gewone hindernis. Die Monetêre en Fiskale Kommissie (die FFK) het die portefeuljekomitee ingelig Op Tradisionele Onderwys op 9 Oktober en beklemtoon die gebrek aan verskaffer voorsien prestasie van die Accelerated College Infrastructure Offer Initiative (Asidi). Die FFK is grondwetlik gemagtig om oplossings op finansiële en finansiële vlakke te teken fiskale kwessies van alle organe van verkondiging. Die Asidi is in 2011/12 geloods om met die dire te veg toestand van openbare kollege infrastruktuur deur die toekenning van fondse vir hierdie oorsaak. Die inisiatief het daarop gemik om openbare kolleges op te gradeer om die 2013 Minimum Uniform te ontmoet Norme en Standaarde vir Openbare Kollege Infrastruktuur (Infrastruktuur Norme en Standaarde), wat ook sperdatums vir die voorsiening van gereelde maatskappye en produkte bied herinner aan water, elektrisiteit en sanitasie aan openbare kolleges en uitskakeling kollege infrastruktuur backlogs.The college infrastruktuur agterstand toekenning, ‘n indirekte toekenning, is spesiaal geskep om die Asidi te befonds en word namens die DBE bestee die provinsiale onderwysdepartemente. Die toekenning aan die teenoorgestelde kant was die mees produktiewe veronderstel om ‘n kortstondige “oormatige” intervensie toekenning in pas met die FFK. een sou as gevolg van hierdie waarheid afgeskiet sy uitgawes sou spieël dit. Tog, soos die FFK geïdentifiseer het, het die uitgawes van die toekenning – ten spyte van die verbetering in 2017/18 – was miserabel, met ‘n gemeenskaplike besteding prestasie van die mees produktiewe ses-en-sestig% sedert 2011. Dit – tesame met die uitstekende gebrek aan vordering op Asidi-teikens, wat herinner aan die waarheid dat die mees produktiewe 189 “nare kolleges “van die voorlopige 510-teiken is vervang deur Maart 2018 – kan nie eenvoudig deur die Parlement geakkrediteer word nie. ‘N sleutel gewoonte probleme blyk te wees die gebrek aan toesig binne die aanspreeklikheidsketting. Soos die FFC geïdentifiseer het, het die Asidi-kollege-inisiatiewe word bestuur deur twee implementeringsagente – veral die Konstruerende Monetêre Instituut van Suidelike Afrika en Eskom. Hulle stel op hulle beurt subkontrakteurs aan, wat almal weer ‘n minuut aanstel, medium en mikro-ondernemings (KMMO’s) om die inisiatiewe te implementeer. Die ketting van Verantwoordbaarheid is uitsterf, met minimale toesig. Beduidende swakpunte, in pas met die FFK se inligtingsessie, bestaan ​​uit “miserabele kommunikasie en data-sharing”, gebrek aan ‘n “doeltreffende monitering masjien van verskaffer maatskappye “en belangriker,” disincentives gekoppel aan die implementeringsagente, wat nie meer die eienaar van die missie is nie. “Die FFC is ook bekend met die inisiatiewe van die Universiteit se infrastruktuur by provinsiale verhoog word verder benadeel deur die waarheid dat die beplanning, begrotings en implementering daarvan word deur honderde departemente toegepas en implementeringsagente – skep verdere gebrek aan toesig en behou ‘n horlosie. Aan die ander kant, die voorsiening van korrekte kollege-infrastruktuur bly die finale verantwoordelikheid van die DBE, wie moet daarvoor epos wees. Hierdie waarheid is bevestig deur die Oos-Kaapse Oorkoepelende Hof in Bhisho in Julie 2018, binne die kwessie van Gelyke Onderwys en Amatolaville Noodsaaklike Kollege v die Minister van Tradisionele Onderwys en ander. Oor hierdie aangeleentheid, wetgewing Vier (5) (a) van die Infrastruktuur Norme en Standaarde is onder andere verklaar ongrondwetlik omdat dit ongetwyfeld ‘n leemte van aanspreeklikheid toegerus het die DBE deur die implementering van die Infrastruktuur Norme en Standaarde te implementeer onderwerp aan die bates en samewerking van honderde regeringsdepartemente. Hierdie gewone tema van onderprestering van die toekenning en versuim om infrastruktuur te bereik, is hoofsaaklik te danke aan ‘n gebrek aan toesig binne die aanspreeklikheidsketting, is verder beklemtoon deur die FFV se inligtingsbrief aan die Portefeuljekomitee oor Tradisionele Onderwys in Oktober 2017. Die FFK het dit beklemtoon R3,68 miljard van die toelae was van 2011/12 tot 2016/17 onbenut, en nog belangriker, dat die onbestede bedrag van 30% van die totale toekennings toekenning “impliseer Daar kan moontlik genoeg geld wees wat maklik binne die masjien verkrygbaar is om te stry met die historiese agterstande in kollege-infrastruktuur. “Die FFC het daarop gewys dat ‘n bedrag van R263m in” onreëlmatige “is uitgawes “is deur die DBE aangemeld vir 2016/17, en meestal dit hou verband met implementeringsagente wat aangestel is om Asidi-inisiatiewe uit te sluit, wat nie meer volg nie korrekte verkrygingsprosesse. Volgens die FFK se inligtingsbrief van Oktober 2018 word dit sterk opdrag gegee dat die DBE moet “sekere prestasie evalueer raamwerke” vir sy toelaes met informasie prestasie aanwysers wat ‘n mens kan video vertoon en dat hierdie aanwysers hoofsaaklik gebaseer moet wees op “hoë kwaliteit, koers en tydsfaktore”. Verder strengere strawwe vir die onderpresterende implementeringsagente Daar is verder voorgestel, soos in die ou jare. Hierdie FFC voorstelle is funksionele maatreëls wat behoort te wees redelik eenvoudig wees om te vergader en te implementeer sonder ‘n kritieke verlenging. Daar was voorstelle, wat herinner aan die kritiese debatteerde Wysigingswet op Openbare Ouditmodifikasies (PAA Bill), wat binne die langdurige blik kan die AG ‘n sertifikaat van skuld hê en beter raak hierdie verlies reguit van ‘n skuldige verjaarsdagpartytjie. Aan die ander kant is daar potensiaal om stryd met hierdie sistemiese gebreke nou, wat herinner aan die FFK se voorstelle. Die Suid-Afrikaanse publiek en die Parlement kan nie net aanvaar nie dat daar nie meer voldoende bates is om sekere betroubare kolleges, veral die plek, te merk nie fondse word duidelik vermors. Infrastruktuur en betroubare kolleges vorm ‘n integrale fragment van die ideale vorm tot onderwys, toegerus in Gedeelte 29 van die Struktuur. Uit betroubare kolleges, ruim sanitasie en behoorlik georganiseerde water hierdie grondwetlike korrekte vorm sal waarlik baie minus wees en die DBE het die finale grondwetlike verantwoordelikheid om dit aan te bied. Parlement as gevolg van hierdie waarheid moet vasstel of die DBE afdwingbaarheid verantwoord en dit skerp sluit skuiwergate deur die FFK se voorstelle binne die voorsiening van skool toe te pas infrastruktuur. Ons kan nie net hierdie moeilikheid aanvaar nie. – Christine Botha is ‘n korrekte vormsbeampte by die Sentrum vir Grondwetlike Regte. Disclaimer: Nuus24 moedig vryheid van spraak en die uitdrukking van uiteenlopende sienings aan. Die siening van rubriekskrywers wat op Nuus24 gepubliseer word, is as gevolg van hierdie waarheid wat hulle bevat en nie noodwendig die kontrolelys van die mening van Nuus24 bevat nie.
Read More

Reactions

0
0
0
0
0
0
Already reacted for this post.

Reactions

Nobody liked ?

Leave a Reply

Your email address will not be published.