Verduideliker: Dit is die rede waarom Metrorail-werknemers hierdie week sal staak | IOL Nuus

Please log in or register to like posts.
Nuus

Sommige Metrorail-werkers sal Vrydag staak. Foto: Ashraf Hendricks / GroundUpPRASA-werknemers – of ten minste sommige daarvan – hou Vrydag 'n eendagstaking. Die Verenigde Nasionale Vervoerunie (UNTU) hou optogte in verskillende stede “om ons treine reg te maak”. Die organisasie het verskeie kommer, meestal met betrekking tot die veiligheid van werknemers in 'n omgewing waar Metrorail-veiligheid gebreek het. Die Nasionale Raad vir Ekonomiese Ontwikkeling en Arbeid (NEDLAC) het die sambreelvakbond FEDUSA, UNTU, 'n artikel 77-sertifikaat verleen om met die staking voort te gaan. In 'n verklaring einde Mei het UNTU gesê dat NEDLAC die vakbond toestemming moet gee om te staak omdat onderhandelinge oor verbeterde veiligheid van spoorwegpersoneel “die einde van die pad bereik het”. Die kommer van FEDUSA en UNTU is: Werknemers het die reg op 'n veilige werksomgewing, maar PRASA-werknemers se lewens is in gevaar. Werknemers is vermoor en beseer weens 'n gebrek aan sekuriteit op Metrorail. PRASA moet 'n stelsel instel om werkers soos opgeleide sekuriteit en omliggende werwe, stasies en spoorweë te beskerm. Kabeldiefstal raak ook werkers. Die verdeling van treindienste het daartoe gelei dat werkers laat was vir werk en gevolglik 'onbillik' ontslaan is of onbetaald is. PRASA moet “deursigtig wees oor sy uitdagings” in die hantering van die spoorwegveiligheidsreguleerder. PRASA het meer mannekrag nodig. Senior posisies moet gevul word om 'verantwoordbaarheid en algehele prestasie van gehalte' te verseker. PRASA se verslaglyne aan die regering moet hersien word. Gereelde vergaderings moet tussen PRASA en FEDUSA plaasvind. Hofbeslissings oor spoorveiligheid moet geïmplementeer word. FEDUSA het ook versoek dat die SANW ontplooi word om “platforms vir pendelaars te beskerm”. Matthew Hirsch van die pendelaaraktivistegroep #UniteBehind het gesê dat die organisasie simpatiek is met die oproep om UNTU om veilige treine te doen. Maar hy het gesê #UniteBehind ondersteun nie die oproep om die SANW op Metrorail te ontplooi nie. Hy het gesê #UniteBehind-lede verstaan ​​waarom mense desperaat genoeg is om die weermag in te roep, maar “ons glo nie dat dit 'n langtermynoplossing is nie en dit kan ernstige gevolge hê”. Nóg die Suid-Afrikaanse Vervoer- en Geallieerde Werkersunie, wat aan COSATU verbonde is, of die Nasionale Vervoerbeweging, verbonde aan SAFTU, steun die staking. Nomawethu *, 'n Kaapstadse treindrywer, het gesê dat sy bekommerd is omdat UNTU nie die meerderheidsunie is nie en die staking moontlik nie effektief is nie. Sy het gesê dat die aantal mense wat aan stakings deelneem, gedaal het omdat werkers hul vertroue in vakbonde verloor het. “Vakbonde het van hul mandate afgewyk, hulle neem nie ons griewe ernstig op nie,” het sy gesê. PRESA-woordvoerder Nana Zenani het gesê die organisasie sal toesien dat gebeurlikheidsplanne in plek is sodat die staking nie die bedrywighede beïnvloed nie. Wat dit beteken in die konteks van 'n diens waar treine gewoonlik 'n uur vertraag gedurende die spitsuur is, is onduidelik. Gemaal

Share this page to Telegram

Reactions

0
0
0
0
0
0
Already reacted for this post.

Reactions

Nobody liked ?

Leave a Reply

Your email address will not be published.